2011. december 3., szombat

Karácsonyra

Editkének szeretnék csinálni egy mesekönyvet, amibe én fogom beírni a meséket saját kezűleg a gyönyörűséges gyöngybetűimmel (nagyon csúnyán írok, úgyhogy kihívás lesz szépen beleírni, de majd összeszedem magam). A mesék megtalálása elég nehéz feladat, mert olyan mesét szeretnék, ami elég rövid, hogy legyen türelme Editkének végighallgatni őket, hiszen csak nagyon kicsike még, másrészt ne legyen bugyuta, mert ki nem állhatom a béna meséket, harmadrészt olyan szereplők, tárgyak legyenek benne, amiket megtalálok szórólapokon vagy reklámújságokon, mert a mesék mellé az illusztrációt ilyen képek fogják alkotni. Így részletesen végiggondolva nem lesz egy könnyű menet, de majd ha nem karácsonyra készül el, akkor elkészül legfeljebb húsvétra :) A mesekönyvnek való füzetet már megvettem, az elejére decoupage ragasztóval lepréselt faleveleket akarok ragasztani, amiket még ősszel gyűjtögettünk Editkével, miközben sétáltunk. Igaz, viszonylag későn jutott eszembe ez az ötlet, úgyhogy nem lett túl sok levelem, de annyi van, amennyi erre a kis füzetre majd kelleni fog.
Azt gondolom, hogy a leveles borítóját is szívesen fogja nézegetni Editke, a meséket eleve is szereti hallgatni, ha van egy kis dallamosság bennük, a reklámújságokat is mindig érdeklődéssel figyeli, szóval csak jó ajándék lesz ez majd neki.
A mesék gyűjtögetését már elkezdtem, a neten lehet találni egész jó kis meséket. Sok olyat is találtam, amiket gyerekkoromban nagyon szerettem, és már teljesen el is felejtettem őket, ilyen a Jakab meg az apja. Igazából semmi értelme a mesének, mégis olyan kedves nekem, nem tudom miért, nem is emlékszem rá, hogy ki olvasta ezt nekem, vagy olvasta-e egyáltalán valaki, de akkor is szeretem :) Remélem Editke is szeretni fogja. Ja, amúgy Krisztián meg nem is ismerte ezt a mesét, meg amúgy is elég keveset ismer, szóval neki is kell egy kicsit a kupálódás ilyen téren, úgyhogy neki is ajándék lesz ez tulajdonképpen. Itt és itt is egész jó meséket lehet találni kicsiknek, de még kell gyűjtögetnem linkeket, mert ez nem túl sok mese.
Persze anyukám szerint tudnék én is írni magamtól meséket, mert már egész kicsinek is állandóan meséltem boldog-boldogtalannak, és valószínűleg igaza is van, csak ahhoz még valahonnan extra időt kéne szereznem, hogy ki is találjam, le is írjam a saját meséimet, úgyhogy ez még várat magára egy kicsit. Majd ha nagyobb lesz Editke, és az időm is több lesz (naiv vagyok, hogy azt gondolom, hogy lesz ilyen :D), akkor mindenképpen csinálok neki ilyen saját mesés mesekönyvet is.
És remélem, hogy az általam kreált mesekönyv lesz olyan hatékony, hogy mindig így aludjon el rajta a kis nyuszifülem:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése