2012. november 10., szombat

Krokodil, pizza és haloween

Hol találkozik ez a három egyáltalán nem összeillő dolog? Az én konyhámban :)
Az úgy volt ugyanis, hogy Dórival már jó régen tervezzük, hogy haloween partyt rendezzünk, mert én imádom, a feketével, a temetővel, a boszorkányokkal és a tökökkel együtt az egész haloweeni népbolondítást, Dóri meg szintén szereti, bár az ő nézeteit nem tudom ilyen alaposan kifejteni, hogy miért is. Sajnos október 31-re nem tudtuk megszervezni a talit, mert mi mentünk haza, de most pótoltuk egy héttel az aktuális időpont után a lemaradást.
Sokáig elmélkedtem, hogy mi finomat csináljak nekik, mert ugye szegény Lizus nem ehet tejet, egy kicsit sem, és sok sütibe meg rágcsába kell az is, de legalábbis sajt. Ezért kitaláltam, hogy pizzát fogok sütni, mert van egy nagyon szuper pizzareceptem a nővéremtől, ami már többször is bizonyított és mindenkinek nagyon-nagyon bejött. Sőt, még a múlt héten Regináékon is teszteltem egy pizza party keretén belül, ahol szintén jól szerepelt, még Zsombi is jó ízzel falatozott belőle. Editkének is ízlett  nagyon, mondjuk ő alapban mindenért lelkesedik, ami nem babakaja, és még csak egy kicsit se hasonlít arra, így a pizza tuti felnőttes kajaként nagyon nyerő nála :)
Ebbe a receptbe az a jó, hogy margarin sem kell hozzá, mert olviaolajjal ki van váltva a "zsírnemű" rész is, így nem kellett azt vadásznom, hogy melyik margarint használjam (azokban is van ám csavar, többre rá van írva, hogy nyomokban tejet tartalmazhat, miközben nagy betűkkel az áll rajta, hogy tisztán növényi eredetű...). Először úgy gondoltam, hogy majd valami haloween szerű díszítést kapnak a pizzák, rémisztő arcot, vagy valami tököset, de aztán sokkal jobb ötletem támadt. Még évekkel ezelőtt kaptam ezt az ötletet Krisztina barátosnémtól, amikor még Editke a kanyarban sem volt, de még nekik sem Léna (vagy legalábbis azt hiszem), és én konkrétan Barnuskának akartam megsütni (aki akkor volt vagy fél éves, komolyan, néha elgondolkozok rajta, hogy nem vagyok teljesen komplett, de mindegy is). Szóval azóta tárolom ezt a sós krokodil nevűt a receptes mappámban, hogy majd jó lesz, egyszer, ha sok gyerek jön hozzánk, vagy nekem lesz egy sajátom, akkor meggyártom. És most jött el erre a remek alkalom, hogy megkreáljam a krokit. Az az igazság, hogy nekem nem lett olyan nagyon szép, sőt, mint ezen a belinkelt képen, de védelmemre legyen mondva, hogy nagy nyomás alatt voltam, mert Lizus mindig ismételgette a lábamnál, hogy "Kati, Kati!", és nagy szemekkel nézett rám, hogy vegyem fel, és hát na, mit szépítsem, inkább felvettem, mint szép krokit gyártsak :) Lehet elítélni, de aki látta és fogta már Lizát, az érti, miről beszélek, és miért nem lett szép a kroki ;)
Én nem abból a tésztából csináltam meg ezt a nagy hüllőt, ami az eredeti recepten látható, mert abban van tejföl vagy majonéz is, amiket Lizus nem ehet, ezért a Márti féle tuti pizzatésztát csináltam meg krokodilnak. Amúgy jó tanács, aki tényleg megsüti a krokit, lehetőleg ne a nyújtódeszkán formálja tuti szépre az állatot, hanem már a tepsin kezdje, mert töltelékkel a hasában szét fog menni a műalkotás. Én is persze a deszkán csináltam meg, aztán alig tudtuk Dórival ketten beemelni a tepsibe... Pedig két doktor sokra képes, na de egy kroki átemelésére.... :)
A töltelék sem olyan lett,  mint az eredeti receptben, mert virslit Editke se kap, a felvágottakban meg sok olyan anyag van, ami tejes lehet, a sajt meg alapból ki volt zárva, ezért én egy husis töltelékben gondolkodtam. A pulykahúst megpirítottam egy kis dinsztelt hagymán, tettem hozzá egy kis sót, és szeleteltem bele paradicsomot, és voilá, ennyi volt a tölteléke a krokinak. Elsőre kicsit szégyenkeztem is, hogy miért nem tudtam kitalálni valami kreatívabbat, de végül annyira ízlett mindenkinek, hogy kár is lett volna tovább bonyolítani. Azért ha legközelebb sütöm, mindenképpen teszek bele valami sajtos cuccot is, mert azzal biztosan még finomabb lenne.
A pizza hozzávalói:
  • 1kg liszt
  • 6 evőkanál olíva olaj
  • 1 kocka élesztő
  • 1 teáskanál cukor (az élesztő futtatásához)
  • 1 dl tej (ez is az élesztőhöz)
  • 2 evőkanál bazsalikom vagy oregánó (én oregánóval csináltam)
  • 1 evőkanál só (az eredeti receptben 2 evőkanál volt, nekem az sok)
  • 6 dl víz
A pizza partyhoz a múlt héten egy kiló lisztből gyúrtam a tésztát, a krokihoz csak fél kilónyit gyúrtam be. Az élesztőt felfuttatjuk a tejjel (zabtejjel is kiválóan működik) és a cukorral. Ha ez megvan, akkor a lisztbe belekeverjük a sót és az oregánót, hozzáadjuk az élesztőt, és annyi vizet, amennyit felvesz, hogy jól gyúrható tésztánk legyen. Ez a 6 deci nekem pont elég szokott lenni. Ha összegyúrtuk, akkor 1 óráig kelesztjük meleg helyen. Ha megkelt, akkor én a pizzákhoz 4 részre szoktam vágni a tésztát, és egy részből csinálok egy pizzát. Ha krokit sütünk, akkor meg a belinkelt lépések segítségével megformázzuk az állatot. Nekem nem akart sikerülni a szeme, ezért nemes egyszerűséggel olívabogyóból csináltam neki szemet.
Nekem ilyen lett:
 Igazi szörnyszülött, mivel lábat nem csináltam neki, ezért ez egy krokodil-kígyó lett tulajdonképpen :) De valamiért nekem mégis tetszik, majd még tökéletesítem a dolgot.
A többieknek meg így ízlett:
Bár Dóri mindig háttal volt, dehát sebaj, én így is látom, hogy neki is ízlik :)
Ők voltak a kis segítségek (hátráltatók?) a sütésben:
A kis nyulam, egyértelműen profi segítség, főleg ha pókos csatt van a hajában:

Lizus, kis cukicicus (valamiért ő is szereti megrágni a sarokvédőt, mint Zsombi):
És Regina Zsombival :) (meg a lányokkal, akik el se akarták engedi Reginát):
És hogy miért volt haloweeni a hangulat a csattokon és a dark ruhákon kívül? Ezért:
Köszi, Dóri, hogy eljöttetek, nélkületek sose sütöttem volna kroki formájú pizzát!
És persze volt töklámpánk is, Barnuska faragta!

4 megjegyzés:

  1. A következő krokis-kígyós pizzaevésre már most szeretnék bejelentkezni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Felvettelek a listába, Niki! De meghívót nem küldök ;)Puszi!

      Törlés
  2. :) Hát igen a kroki átemelést még gyakorolnunk kell... De azért egész szépen egyben maradt! Nekem meg fel se tűnt, hogy ennyit felkéredzkedett Liza és nem engedett sütni, hát ejnye legközelebb ne engedj neki. :) Nagyon jól éreztük magunkat, köszönet mindenért még egyszer! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lizus cukinyuszi, Dóri, ezért ha nem kéredzkedett volna fel, akkor is felvettem volna :)

      Törlés