2013. október 10., csütörtök

Almás süti és gyorsebéd :)

Nagy fogyásomban most két olyan receptet hozok, ami abszolúte nem fogyis :( De én azt vallom, hogy hétvégén engedett a kilengés fogyókúrában is, ha hét közben szépen tartjuk magunkat a fogyis kajákhoz. Nekem legalábbis ez a szabály bejött, igaz érzem magamon, hogy hétvégén nehezebb a gyomrom, és vissza is tér rám mindig fél kiló, de aztán az hét közben szépen le is megy. Szóval a következők szigorúan hétvégi kaják lesznek, egy kivételével :)
Az első az almás süti. Ilyen almás sütit anya szokott csinálni, és én nagyon szeretem, mert semmi bonyolítás nincsen benne, nem kellenek extra hozzávalók, szinte csak liszt és alma, és kész. Cukor a tésztában egyáltalán nincsen, az almában is csak 10 dkg, szóval annyira nem vészes ez a süti sem. A recept amúgy a Horváth Ilonából van, ami nekem ugye a szakácsköny-biblimám, meg mamitól kaptam ezért plusz nagyon szeretem.
Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg margarin vagy vagy VAGY 12 dkg zsír (azért emeltem ki, mert én szerencsésen mindkettőt beletettem, margarint is meg zsírt is, mert úgy olvastam, hogy mindkettő kell bele... aztán pótolhattam hozzá a lisztet, no comment...)
  • 1 kanál tejföl
  • egy csipet só
  • a töltelékhez 1 kg alma reszelve és 10 dkg cukor
  • kevés morzsa vagy keksz 
  • 1 tojás sárgája
A tészta hozzávalóiból jó kis tésztát gyúrunk, lehet kell bele egy kis víz is, hogy rendesen összeálljon, mivel én elrontottam a vajas részt, így nekem nem kellett. Az almákat lereszeljük, és 10 dkg cukorral elforraljuk a levét teljesen. A tésztát két részre osztjuk, kinyújtjuk jó vékonyra és az egyiket belesimítjuk egy tepsi aljába. Erre kerül a morzsa vagy a keksz darálva, hogy ha maradt egy kis nedvesség az almába, ne áztassa el a tésztánkat. Tényleg csak egy kevés kell rá, én kb 5 győri édest morzsoltam a tetejére (közben megettem további kettőt, Editke meg 3-t). Utána rátesszük az almát, és az alma tetejére másik kinyújtott tésztalapot. A tetejét megkenjük egy tojás sárgájával. Kb 180-190 fokon 30 perc alatt szép pirosra sül.
Nem egy bonyolult vagy extra kuriózum süti, de nagyon finom :) Nóra jött hozzánk vendégségbe és neki is nagyon ízlett, ami azért nagy szó, mert én sose fogok olyan jól sütni, mint ő, mégis megevett a sütiből egy "sort", ahogy ő fogalmazott :)
Editke felkészült, Bundik a helyükön:
Tésztanyújtás, szigorúan nagy sodrófával....
Kekszdarabolás:
Kész süti (az a két széle, ami olyan rondának látszik, az az Editke része, azt ő gyúrta-nyújtotta, és valahogyan be kellett építenem a sütibe :D)
És miért csinálok én ennyi almás sütit? 
Azért, mert én szeretem :) meg mert Editke is szereti, meg mert annyi almát kapunk az egyik kedves szabolcsi hallgatómtól, amit képtelenség anélkül csak úgy magában megenni, hogy ne romoljon ránk. Tárolni sajnos nem tudjuk hol (elég kicsi a spájzunk ahhoz, hogy egy 20 kilós rekesz legyen ott állandó jelleggel), a család messze van, így is ellátjuk a bölcsit almával meg körtével mindig, de ők örülnek ennek :) Szóval kell a sok almás recept! :)
A következőben is van alma, legalábbis mi teszünk bele, meg savanyú uborkát is, és nagyon finom, pofonegyszerű kaja, amit mindannyian ismerünk a hétköznapokon viszont nem sokan készítik el, pedig kár érte. Ez nem más, mint a franciasaláta :D 
Hozzávalók:
  • vagy fagyasztott zöldségalap vagy jó sok nyers zöldség kell hozzá (répa, borsó, kukorica, bab, fehérrépa, krumpli)
  • én teszek bele nyers almát
  • és savanyú uborkát is
  • tejföl
  • majonéz
  • mustár
  • só, bors, csipetnyi cukor (bár én stíviát rakok bele)
A zöldségeket megpucoljuk és puhára pároljuk. Az almákat megpucoljuk addig és kis kockákra vágjuk, összevágjuk az uborkákat is. A tejfölt kikeverjük a majonézzel, mehet bele a mustár, só, bors, kevés cukor. Kóstolunk és ami kell még bele, beletesszük. Ha kicsit meghűltek a puha zöldségek, azt is hozzáadjuk, és az egészet kihűtjük. Mondjuk én nem hűtöm ki, mert valami fura okból én langyosan szeretem a franciasalit :)
Editke ebben is segített, persze, miben nem, ami a konyhában készül... És neki külön keverőkanala van, amit szintén le kell fotózni...

És ami nem fogyis, de abszolúte nagyon jól megy a franciasalátához és finom a süti előtt, az a rántott sajt és sültkrumpli. Teljesen gyerekbarát ebéd, szerintem nincsen olyan gyerek, aki ne szeretné.
Jó étvágyat hozzájuk! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése