2013. október 17., csütörtök

Editke nélküli főzés - Rákóczi túrós és bánatűző rakott tészta

Editke anyáéknál őszöl. Vagy nyaral. vagy telel. Vagy éppen azt csinálja, amilyen idő van. De a lényeg, hogy most tőlem jó messzire van, és őszintén bevallom nagyon hiányzik. Nem tudom, ez milyen szinten normális dolog, hát remélem az. Tegnap tetőződött a hiány, mert igaz, hogy sokáig írtam a nagyon kedves cikkemet (nem, nem azt gondolom róla, hogy nagyon kedves, hanem olyat, ami nyomdafestéket se bír, ezért ez ilyen cinikus "nagyon kedves"), de utána csak egyedül voltam otthon, és eddig egész héten mindig valakivel csináltam valamit, de így otthon voltam egyedül. És mit tagadjam, nem volt jó, na. Igaz néztem tv-t (soha többet nem fogok híradót nézni, mert az nem is híradó már, hanem kékfény...), hajtogattam kedvemre ruhát, mosogattam, főztem-sütöttem, sőt, még Nikinek is elkészült a várandósnaplója. De Editke nem volt ott. Így minden gyorsan haladt, de furi volt, hogy nem kell mindig arrébb pakolnom a 13 kilós kis husát a konyhapulton éppen aszerint, hogy melyik oldalon kíván résztvenni a feladatokban. Hiányzik, na. És még sokára fogok értemenni. Ezért bármilyen szociális programajánlatot szívesen fogadok egészen vasárnapig  :)  
De csináltam nagy magányomban egy nagyon isteni finom sütit, Rákóczi túróst. Amúgy is imádom a bolti Rákóczi túróst, másmilyet nem igazán ettem, egyszer Nóra sütött, nekem az finom volt, de neki valamiért nem tetszett. Szerintem mondjuk finom volt, Nóra nem tud olyat sütni, ami nekem ne ízlene (remélem olvasod, Nórikám!!!!). A Rákóczi túróssal, a boltival, nekem egy bajom van, hogy nem annyira szeretem a sok habot a tetején, ezért ez a recept a tökéletes számomra, mert van is hab, meg nincs is. Mint a mesében az ajándék, van is nincs is.  A neten egy blogon találtam rá erre az isteni receptre, nagyon köszönöm itt is a szerzőnek :) Sok hozzávaló kell, tényleg muszáj bele egy kiló túró, és 3 menetben kell sütni. Elsőre talán bonyolult, de amúgy nem annyira :)
Hozzávalók:
A tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 vaniliás cukor 
  • 2 tojás sárgája
  • egy csipet só
  • eredetiben citrom reszelt héja, én ezt kihagytam egyéb meggyőződésemből :)
A töltelékhez:
  • 1 kg túró
  • 10 dkg cukor (eredetiben 15 dkg van, nekem így is elég édes lett)
  • 6 tojássárgája (én csak 4-t tettem bele)
  • 1 vaniliás cukor (kihagytam és vanilia aromát tettem bele helyette)
  • 2 kanál tejföl
  • 2 kanál búzadara
Habhoz:
  • a kimaradt tojásfehérjék (nekem 6 darab)
  • 10 dkg cukor (kevesebbet tettem bele)
  • 1 kis üveg baracklekvár
A cukor mennyiségeket leredukáltam, mert mindig azt veszem észre, hogy nekem minden süti túl édes, ha a megadott mennyiséget beleteszem. Nekünk így is finom lett, aki édesszájúbb, az tegyen bele többet :)
A tésztához a hozzávalókat gyorsan összegyurmákoljuk és fél órára a hűtőben alszik, vagy pihen, kinek mi tetszik :) A töltelék hozzávalóit is jól összekeverjük. A tésztát egy kisebb tepsibe kinyújtjuk és 180 fokon kb 15 percig sütjük. Nem szabad tejesen megsütni, mert még megy vissza sülni a krémmel is. Ha kicsit már kapott színt a tészta, akkor rátesszük a túrókrémet és további 25 percig sütjük. Ha ezzel is megvagyunk, akkor a felvert tojáshabot habzsákban adagolva (nekem ilyenem nincsen, ezért én egy mezei uzsonnás zacsit használtam, kivágtam a végét és íme, kész is volt az egyszer használatos habzsákom... persze nem lett olyan szép így a keresztezés, mint rendes eszközzel, de az ízén nem változtat :D ) szépen berácsozzuk a tetejét. A rácsok közé pedig lekvárt adagolunk. Ezzel is sütjük még egy kicsit a tésztát 130 fokon kb 10 percig, amíg szint nem kap a fehérje. 
Tényleg nagyon finom, próbáljátok ki!
A másik recept a bánatűző rakott tészta. Editkehiány-bánatűző :D
Rendkívül egyszerű a recept, és simán bármin tetszés szerint lehet változtatni. Az alapötletet Zsuzska adta, aki valamelyik nap isteni jól kinéző tejszínes öntetes tésztát volt képes ebédelni. Azért ez fogyókúrában több, mint kísértés, így nekem is kellett gyorsan kreálnom valami tésztásat. De mivel tegnap itt pont szakadt az eső, így nem mentem boltba, és abból gazdálkodtam, ami otthon volt. 
A tészta penne lett, azt csak simán kifőztem vízben.
Az öntethez csináltam egy kis besamel mártást (olajon kevés lisztet megpirítunk, rá tej, és besűrítjük), nyomtam bele egy füstölt sajtkrémet, és reszeltem bele még jó sok trappistát is. Sóztam, borsoztam, és mivel lusta voltam, így nem pucoltam bele fokhagymát, hanem fokhagymagranulátummal ízesítettem tovább. Volt otthon kevés sonka, azt kicsi kockákra vágtam és az öntethez kevertem. Az öntetet összeforgattam a kifőtt tésztával, egy jénaiba tettem, reszeltem rá még sajtot, és összesütöttem. Nagyon finom, gyorsan készen van, nem kell sokat mosogatni utána (ellenben a Rákóczi túróssal...), viszont nem egy fogyis kaja. De egyszer belefér.
Editkéről meg csak ez a képem van most. 
Kis vigyorim, nagyon boldog volt, hogy Mamijával elutazhat :)
Tésztáho

2 megjegyzés: