2013. október 14., hétfő

Helló Halloween!

Szeretem a Halloweent. Nem az amerikai őrületet, meg csokit-cukorkát, hanem a szellemeket, az ijesztgetést, a denevéreket, a tököket, úgy umblokk mindent benne :) Nem tudom megmagyarázni, hogy miért. Talán az ősz miatt, mert ez a kedvenc évszakom, és más ünnep nagyon nincsen ősszel. Vagyis van még egy, de az már tél felé, a Márton nap. Lehet azért is szeretem a haloweent, mert ez nem ilyen kötelező ünnep, mint a karácsony vagy a húsvét, ez még nem az ajándékozásról, meg a sok külsőségről szól, hanem csak hogy legyünk együtt és csináljunk jópofa dolgokat :) Aztán lehet egyáltalán nem is erről szól az igazi amerikai-halloween, de ez engem pont nem érdekel, szeretem a saját, én-féle halloweent.
Tavaly csak utó halloween partyt tudtunk szervezni, most az idén meg lett nekünk elő halloween party. Egyszer csak sikerül majd eltalálni, hogy tényleg halloween felé tartjuk meg a halloweent. A buli most Dóriéknál volt, és azért volt elő, mert egy bizonyos személy már lehet nem ért volna rá később, egyéb elfoglaltságai miatt :D 
A halloween nem volt kötelező, így csak néhányan öltöztünk be, és készültünk igazi halloween cuccokkal, tehát csak én és Dóri vettük komolyan a tökös-halálfejes kiegészítőket. Én pl turkáltam egy halálfejes lila kendőt, nagyon tuti, és csak kicsit nézett hülyének Edit néni a bölcsiben, mikor meglátta a nyakamban :D Editke szellemnek öltözött, bár húúúú-gatni nem volt hajlandó, nem tudom miért, azt mondta, ő nem kutya, de hiába mondtam neki, hogy nem ugatni kell, hanem húúúúúú-gatni, akkor se akart. De örült neki, hogy ő szellem :) Lizus nagyon csini volt, nem tudom, végül ő pók volt-e, de inkább boszi, mert boszisapija volt. Vagyis boszisapis hajráf, de ez már számomra ilyen feldolgozhatatlan dolog :) Dórinak is volt spéci hajráfja, amin azt hiszem denevérfülek voltak, és jól álltak neki :)
De a lényeg, hogy nagyon remek halloweeni kiegészítőket gyártottam le. 2 darab lámpást, az egyik papírből készült, a másik meg pet-palackból, és egy szintén pet-palackos tök alakú ropitárolót, amire Editke közölte, hogy milyen jó HÁZIKÓ.... Hiába mondtam neki, hogy az nem házikó, csak leházikózta.... Aztán sütöttem még rendkívül rémísztő, zöld színű véres boszorkányujjakat :)
A lámpásokat és a ropitartó ötletet a Praktikából vettem, nagyon jó kis kiegészítők voltak most benne, amiből még egy denevért is akartam csinálni, de nem kaptam hozzá fekete akrilfestéket, merthogy halloween alkalmából mindenki azt vesz, és nem volt a boltban....
Először nézzük a papír lámpást. Kell hozzá fekete kartonpapír és narancs pauszpapír. A Praktikában akrilfestékkel festették a képet a pausz papírra, de mivel én nem kaptam fekete festéket, ezért egyszerűen kiszíneztem fekete alkoholos filccel, szerintem jó lett így is. A lámpásról csak a Dóri által gyártott képem van, bocs, Dóri, hát leloptam, no.... És olyan önfeláldozó voltam, hogy ott is hagytam a lámpást Dóriéknál, pedig Krisztián elmondta jó sokszor, hogy ugye ezt hazahozzuk, tehát tényleg tetszett neki is a kis lámpásom, de Dórinak is, Krisztiánnak cserébe megígértem, hogy csinálok neki itthonra másikat (még nem készült el, de meglesz! olyan lelkes volt tényleg, mint kb egy jó kis habos sütiért, így simán elgyártom neki, hogy örüljön:) )
A szellemlámpáshoz csak le kell vágni egy pet palack alját, lefesteni fehérre, tenni rá mozgó állatszemeket, és festeni neki vicces pofát. Editke annyira ettől nem volt oda, megkérdezte, miért néz csúnyán a szellembácsi, és közölte, hogy rajzoljam át az arcát.... :D A tapasztalat amúgy, hogy normál teamécsessel megolvad a teteje, szóval inkább elektromos égőt kell beletenni (lehet már ilyen ledes teamécsest kapni). 
A tökös tárolóhoz két pet palack alj kell, amiket egymásba kell rakni majd, ha szépen lefestettük őket tökszínűre, és rárajzoltuk az arcot és a szemeket felragasztottuk.  Aztán lehet belőle pattogatott kukit enni. Liza imádta :) Editke szerint házikó, ugye :)

A boszorkányujj már kicsit bonyolultabb. Először is az ételfesték, nem tudom, miért nem árulnak normális, teljesen mezei ételfestéket Gödöllőn, itt csak Dr. Oetker van, jó drágán. Mindegy, megvettem, kipróbáltam legalább, amúgy nagyon tuti, tényleg. A tészta receptjét Palócprovence blogjáról vettem, és köszönöm szépen itt is!
Hozzávalók:
  • 20 dkg rétesliszt
  • 30 dkg finomliszt
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 1 tojás
  • egész mandula
  • zöld és piros ételfesték
  • cukormáz
A liszteket összekeverjük, hozzáadjuk a megolvasztott vajat, a cukrot és végül a tojást. Ha zöld színű ujjat akarunk, akkor tegyük bele a zöld ételfestéket is :) A tésztát egy éjszakát kell pihentetni hűtőben, az enyém többet aludt, ahogy Editke fogalmaz.
Ha kipihente magát a tészta, akkor kis darabokból ujjakat formálunk. Én hozzámértem a sajátomhoz :) A körmök helyére tesszük a mandulát, és megsütjük. Kicsit nőni fognak az ujjak, ezt én nem számoltam bele, ezért ilyen jó nagy bosziujjak lettek :) 180 fokon 20 perc alatt megsültek szépre.
Utána én még plusz bónusznak mézbe csöpögtettem a piros ételfestéket (nem volt kedvem cukormázat csinálni, na...) és abba mártogattam az ujjak végét, a levágás teljes élethűségének elérése érdekében :D
Editkének ízlett, be is nyomott egyből 2-t, de aztán leállítottam, hogy ezt ajándékba visszük. És vittük is, örülök neki, hogy mindenkinek ízlett, vagy legalábbis evett belőle :)
És a buliképek, anyák :)
 Húsosnyulak:
 Vicces kép, de legalább minden gyerek rajta van :D
Töklámpást nem faragtam, és van még néhány itthoni halloween ötletem, amit meg kell csinálnom a sima, családi, 3 személyes bulinkra :)

6 megjegyzés:

  1. Minden nagyon szuper lett, köszönjük. :) Én meg voltam olyan pofátlan és az összeset behúztam magamnak és megtartottam. Bocsi. :D Igen, volt már utó és elő Halloweenünk is, jövőre lesz normál. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várom már a normált :) És szívesen hagytam ott őket, te is tudod :)

      Törlés
  2. Jövőre normál :)
    Hát, igen, azok az ujjak, tényleg finomak, mondjuk sajnos nem ijedtem meg eléggé, h ne egyek belőle nagyon sokat :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd jövőre sokkal-sokkal ijesztőbbek lesznek! :)

      Törlés
  3. cukik a gyerekek, az ujjat meg majd jövőre remélem én is meg tudom már kóstolni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon remélem, Judit, hiányoztál ám onnan, meg Dénes is!

      Törlés