2014. január 16., csütörtök

Paleo karfiollepény

Nem tudom szépíteni a dolgot, ez a recept tehet róla, hogy soha nem leszek paleo táplálkozó, azt hiszem. A receptet ezen a blogon olvastam, amit amúgy nagyon szeretek (már a blogot), több nagyon tuti receptet is találtam már ott, ezért valami furcsa okból képes voltam elhinni, hogy egy karfiollepény tényleg olyan élményt ad majd, mint egy pizza. Merthogy a blogíró azt írta, hogy ezzel kvázi lehet helyettesíteni a pékárut, amit ugye nagyon nehéz a paleo táplálkozóknak megoldani, és akkor ez egy opció lehet. Tényleg elhittem, hogy lesz nekem liszt nélküli pizzám, hát naiv vagyok. 
Amúgy ami a végén kisül a receptből, az finom egyébként, csak szépen kérek mindenkit, ne úgy fogja fel, mint egy finom pizza helyettesítőjét. Mert ha így teszünk, akkor nagyot fogunk csalódni, ahogyan én is tegnap este. Pedig olyan jól hangzott, hogy lehet karfiolból ilyet csinálni. Hát nem. Sajnos nem leszek egy nagy paleolit hívő. Ha a kenyeret magát tudom is nélkülözni, a liszt nekem nagyon-nagyon-nagyon hiányozna. Valószínűleg már annyira megszoktam, hogy ha nem lesz életbevágóan fontos, hogy lemondjak a mindenféle gabonaőrleményekről, akkor önként ez nem fog menni. Teljesen biztosan soha nem. Ez van, ezt kell szeretnem, imádom a lisztes mindenféléket, ha hízok tőlük, akkor is. Pedig szeretnék annyira lelkes lenni, mint az egyik ismerősöm a fb-on, aki nap mint nap képes feltöltetni, hogy milyen paleo csodákat ebédel (ránézésre jól néz ki, de ezek után vannak kételyeim), és azok milyen finomak, és ő ettől milyen vékony lesz. Biztosan így is van. Újévi fogadalma, hogy most aztán az idén lefogy és paleo-egészséges lesz. Legyen így, én magam nem annyira hiszek ezekben a pálfordulati életmódváltásokban, de nyilván van, akinek bejön. Nekem a pizza helyett karfiollepény mindenesetre nem lett nyerő. Finom, de nem olyan mint a pizza, ennyi. Lehet csak helyre kell tenni az embernek előre a fejében, hogy figyi, ez lehet úgy néz ki szemre, de nem olyan ízű. Közel se... :D És akkor kész, ehetjük jó ízzel attól.
Editke persze segített elkészíteni, de alapozott egy kis almával, jól is tette :D
Szóval a recept.
Hozzávalók:
  • egy kisebb karfiol
  • 2 tojás
  • 5 dkg reszelt trappista (eredetiben parmezán van)
  • só, bors
  • és amit a "pizza" tetejére szeretnénk tenni, én az eredetinél maradva kolbászt és sajtot tettem rá
A karfiolt nagyon kevés vízben megpároltam, aztán összenyomkodtam és a sajttal meg a tojásokkal összekevertem. Egy tortaformát kibéleltem sütőpapírral, és abba leterítettem ezt a karfiolos masszát. 10 percig sült 200 fokon.
Rátesszük a tetejére, amit szeretnénk, és még 10 percig sütjük. 
Ha kész, jól lehet szeletelni, és ha nagyon koncentrálunk, lehet pizza-élményünk is lesz, én nagyon csalódott voltam, Editke meg leette a tetejéről a kolbászt, és evett hozzá savanyú káposztát, végülis az is paleo, okos lányom van nekem :D Én végső kiakadásomban megtoldottam az egészet egy szelet kenyérrel, ezzel intve búcsút a paleo étkezésnek, de javamra legyen írva, hogy csak egy vékony Lidlis nagyon alacsony ch tartalmú (6g/100 g kenyér) szeletkét nyomtam be hozzá, de azt muszáj volt. Végülis szavam nem lehet jóllaktam, a kaja nem volt rossz, de legközelebb a főtt karfiolból inkább rakott karfiolt, vagy karfiolkrémet csinálok. Krisztián nagyon jó fej volt, mert az összes maradékot megette, így nem kellett még másnap is azon agyalnom, hogy mitől lesz ez pizza élmény :) De másoknak nagyon bejött azon a blogon, így gondoltam hátha valaki mégis kedvet kap hozzá innen tőlem, vagy majd ha egyszer tényleg muszáj lesz valami miatt paleo étrendet követnem, hátha jól jön ez a recept.

3 megjegyzés:

  1. Kb. 2 napja olvastam ezt a receptet az általad is említett blogon és teljesen fellelkesültem, mert persze új év új fogyókúra...hát ezután meggondolom, hogy az erre a célra vásárolt karfiolomból mi legyen, lehet inkább rakott lesz. :)

    VálaszTörlés
  2. Óóóhh pedig úgy reménykedtem, hogy a pizza imádatom ezzel megoldódik... :( Amúgy tök jól néz ki a képen.. De sajnos akkor néha-néha marad a hagyományos pizza, mé akkor is ha hízlal! :)

    VálaszTörlés
  3. Azért kóstoljátok meg, Lányok, lehet nektek bejön ez a pizza élmény, csak én vagyok ilyen lisztfüggő :)

    VálaszTörlés