2014. április 10., csütörtök

Húsvéti recycling ajtódísz

Aki ismer, az tudja, hogy mindenféle szemetet gyűjtök kizárólag kreatív célra :) Így gyűjtögetem a nagy kedvencemet, a wc papír gurigát, és most mellé becsatlakozott a kindertojás belső tojásrész is. Egyszerűen akkora kiaknázatlan lehetőségek vannak ezekben az első ránézésre hulladéknak tűnő tárgyakban, hogy nem is hinnénk. A net meg egy igazi kincsesbánya ilyen téren, se szeri se száma az "újra"dolgok ötletének, csak győzzünk mazsolázni.
Most egy kindertojás recycling ötletet mutatok nektek, nem én találtam ki, hanem új kedvenc blogomon a Kifli és levendulán találtam, ez úton is nagyon szépen köszönöm. A leírást teljesen egzakt módon ott is megtaláljátok, itt meg a Katisított verziót, ami sokban nem különbözik az eredetitől, csak nekem néhány ponton nem úgy működtek a dolgok, ahogy Levendulalány leírta, de a hiba az én gépezetemben van, ez egészen biztos :)
A kindertojás belsőket úgy alapban mindenki kidobja, kivéve az én kis Editke ivadékomat, aki már látszik, hogy rám ütött, mert gyűjti az ilyen dolgokat. Igaz nem volt a teljes ajtódíszhez szükséges 14 darab megtalálható Editke kollekciójában, de 7 darabot itt-ott-amott találtam a lakás különböző pontjain a legtöbbet a kiskonyhájában és a gesztenyék között (ez utóbbit nem annyira értem, de hát nagy a gyerekem fantáziája, tudom). De kisebbfajta baráti összefogással meglett az a szükséges 14 darab, valahogy mindenkinek ingere támadt egy kis kinder csokira, ezúton is nagyon köszönöm Gyöngyinek és Zsuzskának a hirtelen adományokat és ráéhezéseket ;) És mivel még van egy nagyon szupi ötletem a felhasználásukra, így további nagyobb mennyiségeket is szívesen fogadok, semmiképpen ne dobjátok ki, inkább küldjétek el nekem, köszönöm :* (mert tudom, hogy többen is gyűjtitek már, annyira kedvesek vagytok!). 
Amúgy is a múlt hetem olyan katasztrofális volt, hogy kifejezetten nagyon nagyra értékelem a körülöttem lévő kedves embereket, akik annak ellenére, hogy idióta és hideg-rideg nyilas vagyok, szeretnek, mert ismernek, jól, és elnézik a hülyeségeimet. Szóval köszönöm, mindenki tudja, akinek ez szól, hogy miért pont neki és mi okból ;)
Szóval a kindertojás ajtódíszhez szükséges dolgok:
  • 14 darab kindertoji belső
  • piros és sárga zseníliadrót (nekem 2-3 szál elég volt mindkettőből)
  • kevés piros papír
  • elvileg tű, de nálam bonctű a lyukasztáshoz
  • tűz :)
  • fekete filc
  • kevés maradék fonal
  • türelem
  • ragasztó 
Először is a kindertojásokat kinyitjuk, és egyiket a másik tetejébe nyomjuk, így összekötődnek a tojik. A lányos kindertojások belseje ki tudja mi okból sötétebb színű, ezért nekem lett egy teljesen néger csirkém, meg két félvér, látszik, nem vagyok én rasszista ;) Ha ez megvan, akkor az elsőt az utolsóval is összedugjuk és meglesz a karika forma.
A tojásokra szemeket pöttyintünk. A szemek után sok-sok türelemmel meghajtogatjuk a zseniliadrótból a lábakat és a tarajakat. A kindertojás testekre lyukat égetünk, az eredeti ötletben ezt tűvel csinálták, nekem akkor nagyon-nagyon kicsi lyukak lettek, ezért én hazahoztam a laborból egy bonctűt, és azzal sokkal gyorsabban haladtam, de lehet ez csak szakmai ártalom. 
Ha kész vannak a lyukak, bedugdossuk a lábakat, és a tarajakat. Csőrnek vágunk piros papaírból kis háromszögeket, felragasztjuk (én pillanatragasztóval csináltam). Masnit kötünk a fonalból, és azt is felragasztjuk a csirkékre (ezt Krisztián csinálta, nekem ez már túl sok volt, nem volt hozzá türelmem, ő meg olyan rendes ember, hogy megcsinálta nekem). 
És voilá:


Szerintem ez már übercuki kategória, erősen gondolkodtam, hogy a bölcsibe is gyártok egyet, de sajnos nincsen annyi kindertojim :( De Editkének nagyon bejött amúgy, és persze, nekem is :D  
A másik übercuki meg ez a nyunyus, aki éppen a macinak mesél egy ragasztós könyvből, és még "színházat" is berendezett ehhez. Imádom :D


2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett a csibés dísz :D egy ilyet én is elfogadnék :), lehet a héten megeszem egy-két (14) kindertojást :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bevállalok én is 2-3 darabot, ha gondolod :P :D

      Törlés