2016. szeptember 7., szerda

Pizza torta (édes cukorkás pizza)

Ezt az édes torta pizzát még a nyáron sütöttem, amikor még igaz nyár volt, és Krisztiék jöttek hozzánk pár napra. Először csak ugratásképpen mondtam Krisztinek, hogy ezt a pizzát még Léna is megenné, de aztán úgy voltam vele, hogy miért is ne süthetném meg, tök jól néz ki, és biztos finom (ennyi cukorral garantált :P).
A tortapizza alapja egy édes kelt tészta volt, a "krémje" csokikrém, a díszítés meg mindenkinek a fantáziájára van bízva.
Hozzávalók a tésztához:
  • 25 dkg liszt
  • fél kocka élesztő
  • egy kanál cukor
  • kb 1-1,5 dl tej
Az élesztőt felfuttatjuk a cukorral és a tejjel, majd a liszthez adjuk, összegyúrjuk, ha kell még hozzá tej, akkor adunk hozzá, vagy egy kevés olvasztott vajat is lehet, hogy jó ruganyos kelt tésztánk legyen. Egy órát kelesztjük. Ha megkelt, vékonyra nyújtjuk, ha sikerül szabad kézzel, akkor kör alakúra, nekem nem sikerült, így egy jó nagy tányért tettem a tésztára és körbevágtam pizzavágóval, így tökéletes kör lett :P Sütőpapíros tepsiben tűpróbáig sütjük.

Hozzávalók a krémhez, díszítéshez:
  • 2 tábla tejcsoki, de ét is lehet
  • 1 dl tejszín
  • mindenféle apró cukorka, kókuszreszelék... :)
A krémhez összeolvasztjuk a csokit és a tejszínt gőz fölött, majd a kész sütire kenjük, és amíg egy kicsit még folyós, nem dermedt meg a csoki, addig díszítjük. Ha megdermedt a csoki, akkor már legurulnak róla a kis cukorkák, szóval csak gyorsan ;)

Édesnek édes, bár a cukorka jobban fogyott, mint a tészta alap, pedig szerintem az is nagyon fini volt :P
 DE aztán lekirándultuk a sok sütit (mondjuk én egy fél szeletet ettem csak).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése