2016. szeptember 13., kedd

Újrahasznos ceruzatartó

Az ötletet a Praktikában láttam, ami most nagy átalakuláson ment keresztül, és nekem nagyon bejött ez az új stílus és tartalom. És mivel az újrahasznosítás mindig nagy kedvencem, ki kellett próbálni ezt a ceruzatartó szörnyet, mert nálunk otthon annyi ceruza/toll/filc/bármiamivelrajzolnilehet van, ami szerintem 2 gyereknek is bőven elég lenne, pedig csak egy van, na szóval kell a tartó. 
A hozzávalókon változtattam kicsit a Praktikához képest, mert nem tudom továbbra sem, mi az öntapadó fólia, és nekem meg volt otthon egy csomó féle öntapadós tapéta, ami tökre pont megfelel a célnak. A képek alapján Editke kiválasztotta, hogy melyik ceruzatartót készítsük el, a legbonyolultabbat persze :P de amúgy is megígértem neki, hogy mindegyiket elkészítjük, szóval lesz még ennek a szörnynek párja ;) És maga a szörnyi így néz ki:

Szerintem szép, bár nyilván ízlések és pofonok különbözőek, az elkészítése amúgy mindenképpen nagy örömet fog okozni a szülőnek is és a gyereknek is, legalábbis nálunk ez így volt.
A hozzávalók egyszerűek, és ahogy azt mondani szokták, egy jó háztartásban mindegyik megtalálható ;) Egy kreativ háztartásban meg főleg :P
  • üres testápolós, samponos, tusfürdős doboz, kimosva
  • öntapadó fólia, legyen az bármi, opcionálisan öntapadós tapéta
  • olló, sniccer, ragasztó, milton kapocs (az órához), alkoholos filc
A dobozt levágjuk valahol a teteje alatt egy kicsivel (én bejelöltem filccel, hogy hol kell vágnom, mert nem vagyok valami ügyes a snicerrel), vigyázva, azért sniccerrel se olyan jajjdekönnyű levágni ezt a niveas dobozt.
Ha levágtuk, akkor még ne dobjuk ki a leeső részeket, mert jól jöhet mondjuk ha kezet akarnánk készíteni a szörnynek, amit mi most kihagytunk Editkével, vagy ha órát készítünk rá. Az órához én a kupak alatti részt használtam fel, mert az olyan szép kerek volt alapban is, de nehéz volt kivágni, szóval lehet egyszerűbb azt is egy vékonyabb műanyag flakonrészből elkészíteni. Ha levágtuk, akkor öntapadós fóliából, vagy a tapétából kivágjuk a szemet, szemöldököt, szájat és amit még szeretnénk rá díszítésnek. Ezt a lépést, már a rajzolást, jórészt Editke csinálta, és nagyon élvezte ;) Az óralapot is leragasztottam tapétával, odaírtam a számokat, és kivágtam a kemény kartonból az órának  két mutatót, amit a milton kapoccsal rögzítettem a flakonra. Most tanulja Editke az órát, ezért egyértelmű volt, hogy ez kell a szörnyikére. Egy fél órás munka volt az egész, de szerintem megérte a fáradtságot, és biztosan lesz neki szörny párja, hogy ne legyen egyedül az asztalon. 
A lényeg, már Editkének, az óra. Nagyon szereti állítgatni az éppen aktuális időre, remélem valamennyire érti is, hogy akkor a fél, negyed, háromnegyed mit jelent, bár lehet ehhez még kicsi.

És ahogy látszik is, szépen állja a sarat, nem borul el, sok ceruza belefér, szóval szerintem teljesen jól ellátja a funkcióját, és hozzá még (háááát valamennyire) környezetbarát is. Ha másért nem, azért, mert nem kellett egy új ceruzatartót vásárolni a boltban (kevesebb energia, pénz, majd kidobandó szemét).
Készülhetnek a sok ceruzával és csillámtollal a szép rajzok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése