2016. november 19., szombat

Karácsonyi fahéjas mogyoró

A mogyoró nekem alapvető élelmiszer, pedig tudom, hogy nem az, de én nagyon szeretem. Ezt a szeretetet Editke is örökölte, vagy belé neveltem, ki tudja, mire képes a genetika és a környezeti hatás, ezt meghagyom a kutatóknak :P Szóval ezt a fahéjas-cukros bundában lévő mogyorót minden valamire való karácsonyi vásárban lehet kapni, jó drága pénzen. De a karácsonyi hangulathoz hozzá tartozik, ez vitathatatlan, így miért ne készítenénk otthon. Mert az jó 😃 Meg mert nem megyünk minden héten karácsonyi vásárba 😁 
Az ötlet nem az enyém, hanem erről a nekem kedves blogról származik, ezúton is köszönöm a receptet. Én annyit módosítottam rajta, hogy sokkal több fahéjat tettem a cukorhoz. Nem egy diétás dolog, de a karácsony (jórészt) nem is a diétáról szól, néha meg belefér egy-két szem. 
Mogyoróból én héjasat vásároltam, és Editkével együtt pucoltuk meg, ami egy külön program is volt, mert nem egy haladós dolog, de a kis nyuszi már tök nagy segítség nekem a konyhában, meg közben lehet beszélgetni is (meg enni a sok mogyit 😜)
Hozzávalók:
  • kb fél kiló héjas földimogyoró, ami lepucolva (és közben egy részét elpusztítva) 25 dkg körül lesz
  • 15 dkg cukor
  • 1,25 dl víz
  • 3 evőkanál fahéj (én fahéjasan szeretem, ez ízlés dolga, eredetiben 1 teáskanál van...)
  • fél teáskanál sütőpor
A cukrot elkeverjük a sütőporral és a fahéjjal, majd hozzákeverjük a vizet is. Egy serpenyőbe öntjük az egész cukros-fahéjas levet, elkezdjük karamellizálni a cukrot, és erős tűzön forraljuk. Érzés szerint hozzáadjuk a mogyorót is, de nem érdemes nagyon hamar, mert akkor megfő a mogyoró, ami mondjuk nem zavaró, csak akkor nem lesz olyan ropogós. Mikor már nyúlik a cukor, és a víz elforrt, akkor egy sütőpapírra kiborítjuk a mogyorókat, és igyekszünk úgy kavarni (vagy az ujjunkkal meghempergetni őket), hogy minden oldalukat érje a cukros fahéjas máz. Hagyjuk megkeményedni a cukrot, és készen is van. Vigyázat, ha elkezdi enni az ember, nagyon nehezen lehet abbahagyni, főleg, ha szem előtt van 😉
 Tölcsérbe csomagolva (kicsit sötéten, de ezvan 😛)
Szerintem ajándékként is megállja a helyét, főleg oylan embernek, akit nagyon szeretünk 💕

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése