2016. december 22., csütörtök

Mézes puszedli

Ezt a receptet egy csoportban találtam, és ugyan nem az, amire én gondoltam a puszedli kapcsán, de nagyon finom, ezért leírom ide, hogy meglegyen. 
Rengeteg le nem írt kis kreatívkodásom van a talonban (=telefonomban), de egyszerűen nem jut időm rá, hogy leírjam őket, ez itt  a magyarázkodás rész volt ;)
Hozzávalók:
  • 54 dkg liszt
  • 9 kanál méz
  • 3 evőkanál cukor (vagy helyette stívia)
  • 3 teáskanál fahéj
  • 2 teáskanál gyömbér
  • 1 zacskó sütőpor
  • 3 tojás sárgája
  • 21 dkg margarin
  • a bevonathoz étcsoki, tetejére lekvár, díszítőcukor 
A lisztet összekeverjük a fűszerekkel és a sütőporral valamint a cukorral, hozzámorzsoljuk a margarint, majd a tojás sárgákat és a margarint, majd a mézet. A tésztát fél órát pihentetjük hűtőben. Utána vékonyra nyújtjuk és kiszaggatjuk, tepsibe tesszük, távolabb egymástól, mert bőven nőni fognak. 180 fokon 10 perc alatt megsülnek. Ha kihűltek, akkor tetszés szerint készítjük tovább, én lekvárt tettem a tetejükre és bevontam csokival. De össze is lehet ragasztani kettőt lekvárral és úgy bevonni csokival. Editke kedvéért tettem rá díszítő cukrot is. Nekem a lekvárosok ízlenek, baracklekvár van benne, amit én főztem még nyáron 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése