2016. december 5., hétfő

Mézeskalács likőr

Ezt a receptet egy nagyon kedves nőtől kaptam, akit személyesen nem ismerek, de egy fb csoportban együtt vagyunk, és nagyon tetszik az egész, amit ő képvisel és amit csinál. Amúgy egy gimnáziumi osztálytársam húgáról van szó, aki Kapolcson működtet egy panzió szerűt, ahol ő maga főzi a vendégeknek a finomabbnál finomabb kajákat, bort készítenek, és amint a recept mutatja, likőröket is. És van egy cuki szöszi kislánya is, nálam ez külön egy nagy piros pont. Akit érdekel, a fb profil itt található, Kata borház
A recept tehát Katától van, ahogy láttam, ő egy magazinból fotózta ki, így a teljesen eredeti hivatkozást nem tudom mellékelni, de talán elnézitek most ezt nekem. Az eredetin én azt változtattam meg, hogy sokkal több fűszert tettem bele, az eredetiben harmad ennyi volt.
Hozzávalók:
  • 5 dl tejszín (30%-os)
  • 4 tojás sárgája
  • 1 evőkanál méz
  • 3,5 dl fehér rum
  • 15 dkg cukor
  • 3 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék
A tojássárgáját habosra keverjük a cukorral, A tejszínt felmelegítjük, de nem forraljuk és hozzáöntjük a tojást és a fűszereket. Közepes hőfokon állandó keverés mellett besűrítjük (ez kb. 15 perc lassú főzést jelent). Lehűtjük és hozzáadjuk a rumot, egy éjszakán át érleljük hűtőben (ha kibírjuk, hogy ne kóstoljuk meg, mert akkor az egészet meg fogjuk inni 😆). Fogyasztás előtt fel kell rázni. Az eredeti recept nem írja, hogy a mézet hova kell tenni, így én azt hozzákevertem a tejszínhez, de a végén is bele lehet csurgatni. Vigyázat, nagyon finom, és nagyon sokat meg lehet belőle egyszerre inni!
Én ajándékba vittem Dóriéknak, bár visszajelzés még nem érkezett, hogy nekik ízlett-e, nekem nagyon, meg Editkének is, alkohol nélkül megkóstolta ő is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése