2017. február 3., péntek

Farsangi szalagos fánk szénhidrát csökkentett verzióban

Mindig azt gondoltam, hogy a fánksütés valami nagy hókusz-pókusz, aminek kivitelezésére én magam perszehogy képtelen vagyok. És ez nem is igaz, mert ahhoz képest, hogy először sütöttem, tök jól sikerült, igaz lehetne kicsit szellősebb a tészta, de ízre nagyon finom. Editkével be is zabáltunk belőle persze, rendesen, fájt is a hasunk, de hát így jár, aki melegen eszik frissen kisült kelt tésztát 😛
A fánkot ch csökkentett liszttel készítettem el, de rendes liszttel is nagyon jól működik, mivel arra van az eredeti recept 😉 De aki figyel a vonalaira, vagy bármi más okból hisz a ch csökkentésben, az bátran készítse el másmilyen liszttel, működni fog, ha valamilyen keleszthető anyag is van benne (én felesben csináltam normál liszttel). A gluténmentes lisztek nekem nem kelnek meg, mondjuk feltétlen a gluténmentességet nem is szeretném megvalósítani, csak egyszer akartam olyan liszttel készíteni valamit egy valakinek, aki érzékeny rá, és nem működött. De a neten lehet találni különböző sikér helyettesítőket, amivel állítólag a kelt tészta is működik gluténmentesen.
A recept egy kicsit módosított Horváth Ilona recept, hozzávalók:
  • 50 dkg liszt (én ch csökkentettel csináltam)
  • 1 kávéskanál só
  • fél kocka friss élesztő
  • 3 dl tej (nekem ez sok volt nagyon, lehet liszttől is függ)
  • 4 evőkanál cukor
  • 1 csomag vaniliás cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 7 dkg margarin
  • sütéshez olaj
Az élesztőt felfuttatjuk a cukorral és egy kevés tejjel, majd a liszthez adjuk, és a többi hozzávalóval lágy kalácstészta állagú tésztát gyúrunk. Én kézzel szoktam, mert szeretek tésztát gyúrni, de géppel is lehet persze. Ha megvan a tészta, akkor kelesztjük meleg helyen egy órát. Ha megkelt, kb ujjnyi vastagra nyújtjuk (sülés közben még nőni fog) és korongokat szaggatunk belőle (én egy pohárral szaggattam ki).
Kelesztjük így kiszaggatva is egy 20-30 percet (addig pont le lehet nyomni egy RR hasizmot 😈 fitness őrült anyukáknak, akik ezt ördögtől valónak tartják, vagy ősanyák, akkor ők addig foglalkozhatnak kulturáltan a gyerekeikkel, én egy színezőt adtam Editkének, és biztatást, hogy jöhet velem a földre tornázni, dehát könnyű nekem, egy gyerekem van, az is lány, tudom, csak jelzem, hogy ilyenkor is lehet ám tornázni, nem kell fél napot készülni egy hasizom erősítésnek, és átöltözni sem kell, mert sportmelltartóban pont lehet tésztát is gyúrni, utána meg sütni majd egy füst alatt lezuhanyozni, és illatos hajjal és bőrrel enni a fánkot, majd gyomorrontást kapni).
Ha megkeltek még egyszer, akkor olajat forrósítunk, és megsütjük a fánkok mindkét oldalát. Én úgy sütöttem, hogy Horváth Ilona leírta, először az egyik oldalát fedő alatt, aztán megfordítottam, és a másik oldalát fedő nélkül sütöttem. Nem kell amúgy sok idő a sütésnek, nekem egy kb 10 perc alatt megvolt az egész pedig arra készültem, hogy majd ott állok egy 40 percet biztosan.
Nem nagyon vártunk, hogy hűljön, hanem még úgy melegen, stíviás baracklekvárral ettük, és nagyon finom volt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése