2017. április 13., csütörtök

Só-liszt gyurma, süthető

Mindig azt gondoltam, hogy a só-liszt gyurma készítés valami varázslat, amire én természetesenhogy képtelen vagyok. Pedig tényleg nagyon egyszerű, könnyű vele dolgozni, szép hófehér színű, ki is lehet sütni, és még festeni is lehet, szóval ezentúl éjjel-nappal (haha, persze) ezt fogjuk gyártmányozni Editkével 😀
És nagyon szégyellem, hogy ennyire elhanyagoltam szegény kis kreativ blogomat, de időm a nullával egyenlő, meg hát ahogyan írtam, mostanában nem is voltam lelkileg a topon, ilyenkor a kreativ énem is behúzódik valami rejtett zugba a testemben, és nem íródik a blog. De ennek a szakasznak ezennel vége van, ohjeee. Remélem. 
Szóval a só-liszt gyurma receptje a következő:
  • 300 g liszt
  • 300 g só
  • 2 dl víz
  • 2 teáskanál olaj
A vizet felmelegítettem, és úgy adtam hozzá a liszt-só és olaj keverékéhez. Összegyurmákoltam, és már készen is volt a gyurma, lehetett nyújtani szaggatni. Editkével szaggattuk, én tojás formákat, mert kitaláltam, hogy az idén a tojásfán nem kifújt tojások lesznek (mert utálok tojást kifújni), hanem ilyen gyurmásak. Készítettem még belőle egy manóházikót is és két gombaformát, amik Editke szerint úgy néztek ki, mint az almacsutkák... Néha eléggé kritikus tud lenni, főleg ahhoz képest, hogy még nincsen 6 éves.
A kész gyurmagombóc.
Editke sütiszaggatóval szaggatta ki a formákat, aztán saját ötlete alapján (amúgy teljesen tök jó ötlet volt!) fogpiszkálóval díszítette formákat, a nyuszinak rajzolt szőröket, a pillangónak berovátkolta a testét, cukik lettek nagyon, és nem mellesleg egy másfél órát elszöszölt ezzel.

Nekem nem volt tojás formám, így papírból kivágtam egy nagyjából tojás alakot, és ezt formának használva késsel vágtam ki a tojásokat. Fogpiszkálóval lyukat fúrtam a tetejükre, hogy majd fel tudjuk akasztani a kész kifestett műveket a tojásfára.
 Editke meg csak díszített-díszített...

Elkészült a manóház és a gomba, Levendulalány blogja alapján, köszönöm az ötletet!
Végül tepsire pakoltam őket, és először 120 fokon, majd 180 fokon kiszárítottam őket.
Utána kifestettük őket, és faágra akasztva készen is lett a tojásfa. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése