2017. június 9., péntek

Sajttorta epervelővel - diétásan

Ezt a tortát még Krisztián szülinapjára készítettem. Az eredeti receptet a nlc.hu-n találtam, kicsit módosítottam rajta csak. Valahogy mindig azt gondoltam, hogy a sajttorta sütés valami extra nagy nehézségű dolog, és amúgy meg egyáltalán nem, így ezt a receptet is felvettem a repertoárba, mert egyszerű és finom is.
Hozzávalók:
  • másfél bögre kekszmorzsa (zabfalatokat használtam hozzá)
  • egyharmad bögre olvasztott vaj
  • 25 dkg mascarpone sajt
  • másfél bögre eritrit
  • 4 tojás
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • fél kg eper
  • tortazselé
A kekszmorzsát összedolgoztam az olvasztott vajjal és egy piteforma aljára nyomkodtam, hogy oldala is legyen.
A mascarponét a tojások sárgájával, az eritrittel, vanília aromával krémesre kevertem, a tojásfehérjét felvertem habnak, és azt óvatosan a sárgájás cucchoz kevertem. A krémet a kekszalapra öntöttem és 170 fokon 30 percig sütöttem. A 30 perc után a sütőt kikapcsoltam, a tortát egy óráig még bent hagytam, de az ajtót nem nyitottam ki, különben a torta összeesett volna. 
Amíg a torta a sütőben készült, az epret megmostam, feldaraboltam, és a tortazselével a rajta lévő leírás szerinti vízzel feltettem főni. Mikor kocsonyássá vált, félretettem hűlni. 
Kihűlés után a torta szépen szeletelhető, és az epervelővel tálalható. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése