2017. július 30., vasárnap

Baba body torta - babaköszöntő ajándék 3.

Regina babának sorban a harmadik ajándékát mutatom be itt a blogon. Ami azért vicces, hogy azt mondom, hogy a baba ajándéka, mert azért egy pár napos babának semmit nem jelent, hogy body alakú tortát kap az anyukája ajándékba, de talán nem is ez a lényeg 😉
Az ötletet a neten láttam, de hivatalos forrásom nincsen hozzá, ezúton is sajnálom, akitől elloptam az ötletet, de gondolom, mivel egy angol oldal volt, nagyon nem fog pereskedni velem, hogy #namármost #ezthogygondolom. 
A tészta receptjét Krisztitől kaptam, ő meg az anyósától, ezúton is köszönöm mindkettőjüknek, nagyon tuti a recept, csak egy kicsit cukorbomba, de azért néha csak belefér ez is. 
Hozzávalók a tésztához, ami egy nagy méretű kuglófformába elegendő, tehát a tortához én jóval kevesebbet használtam fel. Kell a méréshez egy nagy (azt hiszem 450 ml, de biztos tudjátok, az a nagy méretű) tejfölös doboz.
  • 3 tojás
  • 1 nagy tejfölös pohár cukor (kevesebb is bőven elég)
  • 1 nagy tejfölös pohár liszt
  • 1 nagy tejfölös pohár darált dió
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 dl tej
  • fahéj
  • darabos dió
  • mazsola
  • csoki
A hozzávalókat összeverjük, majd ízlés szerint teszünk bele fahéjat, darabolt diót, mazsolát, csokit, vagy amit szeretnénk, hogy legyen benne. 180 fokon 40-50 perc alatt sül meg, ha nagyon égne a teteje, akkor fedjük le alufóliával. Tényleg ilyen sokáig sül ha az egész adagot megsütjük, nem érdemes hamarabb kivenni, folyós lesz a közepe.
Ha megsült a tészta, akkor készítünk a tortához egy sablont, én szabad kézzel rajzoltam papírra, kivágtam, rátettem a tortára, és azt is körbe vágtam.



A combijánál leeső részekből készült az ujja a bodynak, kis vágás, formára igazítás után. 
A díszítést fondanttal és cukormázzal is meg lehet csinálni, én a cukormázat választottam, pedig a fondant egyszerűbb lett volna, magam sem tudom, miért akartam cukormázast, de hát az lett. A cukormázra díszítőcukrot szórtam (nem is tudom, hány kg cukor kellett ehhez a tortához...), és díszítőtollal díszítettem a body formájának megfelelően, és Regina felirattal láttam el. 
Nóra nagyon örült neki, közös kép is készült, de arra még várok, hogy megkapjam őket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése