2017. július 6., csütörtök

Editke 6 éves

A kis nyuszifül már betöltötte a 6. évét, pedig olyan, mintha csak most született volna, de hát ezt csak én érzem így. Kettőt pislogok, és már az iskolából is ballagni fog. Na de nem kesergek az idő múlásán, mert az így is, úgy is eltelik, felesleges rajta elmélkedni is. Amin nem felesleges elmélkedni, bár változtatni nem lehet rajta, az az emberek hozzáállása. Vagy inkább hozzám állása. Nem mindig értem, ki miért viselkedik úgy, ahogyan, a megjátszást soha nem értettem, de azt, hogy valaki totálisan nem foglalkozik velem, holott talán az egyik legfontosabb embernek kellene lennie az életemben, azt leírom, szarul rosszul esik. Az, hogy a gyerekem is látszólag hidegen hagyja, míg más gyerekének a fenekét is kinyalja, az még rosszabbul. Ezt le kellett írnom, mert sajnos az idő múlásával erre is rájövök, hogy van, aki elfordul tőlem, és ezt valószínűleg nekem kell magamban lerendezni, mert az emberek nem változnak meg, az én hozzáállásom tud csak megváltozni. Ismét le kell nyalni a borítékot, és a levelet elengedni a széllel. Minden erőmmel ezen vagyok, még ha meghal a szívem egy része, akkor is. Erőmön felül nem kergetek senkit, aki semmibe vesz. Amilyen a mosdó, olyan a törölköző. 
És akkor jöjjön az örömteli része, a szülinap 😃 Editkének már szám szerint 3 szülinapi eseménye is volt az idén, amihez 3 torta dukál. Ebben a bejegyzésben az unikornis tortára akarok fókuszálni, mert az volt a legnagyobb kihívás, előtte a nyalóka-gumicukor torta, ami belül kockás is volt, hogy ne legyen egyszerű, csak a gyakorlás volt az unikornistortához. Az unikornistorta a játszóházas szülinapra készült, ahol Editkének a kis barátai voltak jelen, nagyon örülök, hogy végül kivétel nélkül minden egyes barátjának volt olyan fontos a szülinap, hogy el tudtak szabadulni éppen aktuális nyári programjaikról. Nagyon boldog volt a kis husi, hogy minden barátja ott volt. 
Az unikornistorta amúgy nem egy olyan nagyon bonyolult dolog, mert az unikornisnak csak a fejét kell megformázni, szerencsére nem az egész testét 😀 Elég sok videót meg blogot elolvastam, mielőtt nekiláttam a torta készítésének, és végül kb 3 ötletből gyúrtam össze a sajátomat, mindenhonnan kölcsönöztem egy-egy ötletet, ami nekem jobban tetszett, vagy könnyebben elsajátítható volt. A torta ilyen lett, teljes díszében:
A torta alapjához sima vizes piskótát sütöttem, amit ételfestékkel festettem rózsaszínre és kékre.
Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 20 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • víz
  • ételfesték
A tojásokat Horváth Ilona receptje szerint szét kell választani. A sárgájához hozzáadjuk a cukrot és 4 evőkanál vizet, az ételfestéket (jó sokat, sütés közben halványulni fog a szín) és alaposan kikeverjük. Ha ez megvan, akkor a fehérjét fel kell verni habnak, amihez előtte szintén adni kell 4 evőkanál vizet. A lisztet elkeverjük a szódabikarbónával. A tojássárgájás keverékhez hozzáadjuk a liszt felét, összekeverjük, aztán a hab felét óvatosan, majd a liszt másik felét és a hab másik felét. Ha készen van, akkor formába öntjük, és légkeveréssel 180 fokon tűpróbáig sütjük. 
A tortához ezt a folyamatot kétszer csináltam meg, egyszer rózsaszín, aztán pedig kék ételfestékkel. 
Editke most a szokásoktól eltérően nem vaníliás, hanem csokis tölteléket szeretett volna, így a töltelékhez anya javaslatára párizsi krémet csináltam, ezúton is köszönöm az ötletet, anya! 💖 
Hozzávalók:
  • 25 dkg étcsoki
  • 2 dl tejszín
  • 10 dkg vaj
  • kevés cukor (én szukralózzal csináltam, az folyékony és nem csapódik ki)
A tejszínt és a vajat összemelegítjük (nem kell forralni), és ráöntjük a kockára darabolt csokira, keverjük, amíg egynemű nem lesz, ízlés szerint édesítjük. Hagyjuk hűlni felhasználás előtt.
Ezután a tortát úgy állítottam össze, hogy a két kerek tortaformámat 3-3 részre osztottam, és felváltva rétegeztem. Tehát egy rózsaszín torta, rá a krém, aztán a kék torta, rá a krém, megint rózsaszín torta, rá a krém, és így tovább. Hűtőben összedermesztettem kicsit, hogy a  fondant ne csússzon le róla. Miután meghűlt, körbekentem sima kikevert margarinnal a szélét, mert a fondant a tejes krémektől meg tud olvadni, és le tud csúszni a tortáról. Utána ismét hűtöttem kicsit.
Addig elkészítettem a fület és az unikornisszarvat. Mindkettő fontantból készült, amit kinyújtottam kb fél cm vastagra. A fülhöz szívecske formát vágtam, kettőt, majd rózsaszín fontantból (a bolti fehér fondantot könnyen lehet ételfestékkel színezni, nem kell színeset venni feltétlenül) két kisebb szívet, az lett a fül belseje. A fehér fondant szívre vízzel ragasztottam fel a rózsaszínt, majd a szívek csúcsánál kicsit behajtottam, hurkapálcára szúrtam és betettem a hűtőbe keményedni. A szarvhoz fehér fontantból hosszú hurkát sodortam, és feltekertem egy kicsit nedves hurkapálcára. A hurkapálca azért jó, mert azzal majd könnyen bele lehet illeszteni a tortába a szarvat és a fület, nem fog kidőlni a fejről. A szarvat is hűtőben keményítettem meg. 
Aztán jött a számomra rázósabb rész, a díszítéshez a vajkrém, vagy ismertebb nevén iceing vagy frosting elkészítése. Ehhez gyakoroltam a cukorkás tortán, és végül nem is volt olyan bonyolult a dolog. A cukorka tortához csak egy rózsaszín vajkrémet használtam, a pónihoz már három is dukált; rózsaszín, kék és lila. 
Az iceinghoz a hozzávalók:
  • 25 dkg vaj, minél magasabb zsírtartalommal
  • kb 15-20 dkg átszitált porcukor
  • ételfesték
A vajat egy magas falú tálban előbb pár percig robotgéppel keverjük, majd a legkisebb fokozatra kapcsolva kb 5 percig a cukrot is hozzáadva keverjük tovább, amig szép fehér nem lesz. Akkor hozzáadjuk az ételfestéket, vagy ha fehér iceing kell, akkor készen is vagyunk. Csillagos végű habzsákba töltjük, és a hideg tortára nyomkodjuk a kis virágokat. Én a rózsaszínnel kezdtem, aztán jött a kék és végül a lilával nem is rózsákat csak kis nyomásokat csináltam, nagyon szép lett (milyen jó, hogy nem vagyok elfogult...)
Ezen a képen annyira nem jön át, de tényleg 3 színűek voltak a sörénynek való kis habcsókok. A szemét először sima filccel kirajzoltam, majd dísztítőtollal átrajzoltam. Ami nem látszik a képen, de ott van, az az, hogy Editke külön kérésére az arcára tettem pirosítót. Hát, ezt bevallom töredelmesen, az én saját arcpirosítóm volt, úgy gondoltam, annyitól senkinek nem lesz baja, ha megeszi. 
Ilyen formában szállítottam el a tortát a szülinapra, és ott tettem rá a fület és a szarvat, meg a gyertyákat. Nagy sikert aratott, majdnem akkorát, mint a barbi torta
Boldog szülinapot a kis nyuszikámnak 💗
 És hát ez tipikus Editke 😆
És a nyalóka torta se maradjon ki, bár arról nem készítettem sok fotót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése