2017. augusztus 18., péntek

Alakbarát kolbászos kifli - update kolbászos

Ez a kifli nem új a nap alatt, meg nekem is van itt a blogon hozzá tartozó recept, de még updates verzió nincsen. Bár őszintén szólva kicsit kiábrándultam az update lisztből, vagyis nem is a  lisztből, hanem Norbiból, akibe nyilván eddig sem voltam szerelmes, csak éppen elhittem, hogy amit mond, és képvisel, az jó. Hát most kicsit más oldalról is láttam a dolgot, és nem feltétlen tetszik, de hát az éremnek két oldala van, ugye, az update liszt meg attól nem lesz kevésbé hatékony, hogy aki árulja, nem éppen a szívemnek kedves. De lehet hamarosan más alternatíva után nézek, mert bár lehet engem utálni amiatt, hogy állandóan azon vagyok, hogy ne egyek annyi lisztes és cukros kaját, és a gyerekem se, attól még meggyőződésem, hogy én tudok a legtöbbet tenni azért, hogy ne legyen túlsúlyos gyerekem, és én se legyek az. De ez egy másik bejegyzésnek lesz a témája, vagy nem :P 
Szóval update, vagy alakbarát kolbászos kifli!
Hozzávalók:
  • 20 dkg update liszt
  • 10 dkg tönköly liszt
  • kb 1 dl tej
  • élesztő
  • só, cukor az élesztő futtatásához
  • és házi kolbász, természetesen
  • tetejére igény szerint reszelt sajt, én ezt most kihagytam
A kétféle lisztet összekeverjük, az élesztőt kevés cukorral habosra futtatjuk, majd belekeverjük a lisztbe a sóval együtt. Hozzáöntünk annyi tejet, hogy jó ruganyos kelt tésztát kapjunk, aki tejérzékeny, lehet gabonatejjel is, vagy sima vízzel, csak akkor keményebb lesz a tészta. Egy óráig meleg helyen kelesztjük. Ha megkelt a  tészta, kör alakúra nyújtjuk és háromszögeket vágunk belőle. A háromszögek szélesebb végére teszünk ízlés szerinti mennyiségű kolbászt, és felcsavarjuk a kifliket. A sütőt 180 fokra előmelegítjük. A kiflik tetejét megkenjük tejjel, és úgy sütjük, még sülés közben egyszer érdemes tejjel lekenni, szép barna lesz tőle a kifli teteje, és nem szárad ki.
Mi a nyaralásra vittük magunkkal és reggelire ettük, de bármikor finom nasi, én tejjel vagy kávéval szeretem a legjobban. 
És mindenki kötelező jelleggel nézze meg ezt a képet, ami a Szelidi-tónál készült, és aki nem tudja, merre van ez a nagyon jó kis hely az országban, az sürgősen nézze meg, és ha megengedheti magának, menjen is el, nekünk sokkal jobban bejött, mint a Balaton, nincsen tömeg,a víz jó, az árak barátságosak. 
És utána még EZ a youtube videó is kötelező :) (azért is, mert sokkal jobb, mint az eredeti, másrészt ahol énekel a Szolnoki, ott szálltunk meg apartmanban, ami mint utólag kiderült, az egyik hallgatóm apartmanja, ennyire kicsi a világ).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése