2017. szeptember 1., péntek

Update házi tortilla egyszerűen

Annyi mindenről akartam már írni, de soha nem lesz több az időm, pedig mindig arra számítok. Ebben a félévben pedig biztosan nem fog tudni dübörögni a blog bizniszem, de igyekszek azért minden nekem fontos receptet ide feltenni, mert ha nem teszem meg, sose találom meg, szóval muszáj. 
Ez a  recept az én újításom, már olyan szempontból, hogy norbi liszttel kísérleteztem ki, és tök jól működik. A ch csökkentés létjogosultsága meg most ott van, hogy a 6 hét szabim alatt (tudom, menjek a francba a szabijaimmal együtt, de ha már nem vagyok megfizetve, legalább szabadságom legyen, szerintem ez így igazságos) sikerült pár kilót felszedni. Ami nem látszik, meg tudom, ez nem a világ, és ezzel senki nem foglalkozik (most másokat idéztem), de alapvetően engem idegesít, és a saját magam kis életében az én véleményem számít, szóval mondhat nekem bárki bármit, tudom, hogy nem vagyok elhízva, de nem is szeretnék, és akkor most ezvan. 
A recept alapvetően a streetkichen.hu oldalról származik, de mivel egy alap hozzávalót lecseréltem, és több fűszert beletettem, így ez már az enyém. 
Hozzávalók a tortillához (5 db lett nekem belőle):
  • 170 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál só
  • 1,5 dl víz
  • fél deci olaj
  • 1 teáskanál fokhagyma granulátum
  • 1 teáskanál oregánó
A hozzávalókat jól összegyúrjuk, és hagyjuk pihenni 10 percig. Ha kipihente magát, akkor 5 gombócot formálunk belőle, nagyon vékonyra nyújtjuk, majd egy kicsit olajjal megkent serpenyőben megsütjük mindkét oldalát. Ha megsült, akkor lehet is tölteni, de fagyasztani is kiválóan lehet, meg újramelegíteni mikróban egy pohár vízzel, és megpuhul, ezt ki is próbáltam, szóval tuti.
Töltelékhez lehet készíteni külön fűszeres csirkemellet, de én sima sült csirke mellét töltöttem bele csíkokra vágva, és házi salsát, aminek a receptjét ezúton is köszönöm Zsuzskának. 
De simán egy kis ajvárral megkenve, sonkával betöltve paradicsommal is nagyon finom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése