2017. október 12., csütörtök

Alakbarát tiramisu

Ez a recept nem az én találmányom, hanem egy fogyókúrás csoportban kóstoltam, és nagyon ízlett. Mivel a pontos receptet nem kaptam meg, ezért a neten kezdtem el keresni hasonló receptet, de nem jártam sikerrel, így az ízérzékelésemre hagyatkozva magamtól találtam ki az alábbi receptet. Szerintem nagyon finom, így bátran ajánlom nektek is, akik nézitek a blogomat, különösen Dórinak, aki nagyon várja már a receptet 😉
A süti attól lett alakbarát, hogy nem használtam benne cukrot, és a babapiskótát lecseréltem zabkása alapra. Mivel én a ch csökkentésben hiszek, ezért a zsíros mascarpone sajttól nem ver ki a víz, bátran eszem, aki tart a zsírtól, az készítse el light változatban kapható sajtkrémmel. 
Hozzávalók:
  • kb 30 dkg apró szemű zabpehely
  • 2 dl tejeskávé (gyerekeknek lehet kakaó is, én most felnőtt verziót készítettem)
  • 2 zacskó főzős vaníliás pudingpor
  • fél liter tej
  • 250 dkg mascarpone
  • ízlés szerint stevia
  • cukrozatlan kakaópor
A zabpelyhet felfőzzük a tejeskávéval, pont mintha zabkását készítenénk. Legyen jó sűrű a végeredmény, édesítsük saját ízlésünknek megfelelően. Simítsuk egy jénai tál aljára a zabkását, hagyjuk kihűlni A vaníliás pudingokat elkészítjük a fél liter tejjel (tehát feleannyival, mint a zacskón van, hogy sűrű legyen a végeredmény), édesítsük, ahogyan nekünk megfelel, majd hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, keverjük hozzá a mascarponét, kóstoljuk meg, hogy elég édes-e, majd kenjük a kihűlt zabkása tetejére. 
A tetejét szórjuk meg cukrozatlan kakaóporral. Kész is van, és nagyon finom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése