2017. december 21., csütörtök

Raffaello likőr - ehető karácsonyi ajándékötlet

Szeretem a gasztro-ajándékokat, különösen olyan emberek esetében, akiknek kb mindenük megvan és nehéz jó ajándékot adni nekik, ami még nincs, vagy amire szükségük is van. Mondjuk az nem biztos, hogy mindenkinek szüksége van különböző ehető ajándékokra, de hogy örömet lehet vele okozni szinte bárkinek, az biztos.
A neten találtam a raffaello likőr receptet. És mivel Editkével vásároltunk egy kókuszdiót, amit nagy nehezen Krisztián fel is tört, lett egy csomó kókuszom is, így viszonylag sok kókuszosat ettünk mostanában. Így készült Krisztinek ajándékba ez a kókuszos kontyalávaló.
Hozzávalók:
  • egy doboz raffaello
  • 3 evőkanál cukor
  • 2 vaníliás cukor
  • 3 dl tej
  • 2,5 dl habtejszín
  • 2 dl vodka
A tejet összemelegítettem a cukrokkal majd beleöntöttem a tejszínt. Nem forraltam, csak hogy elolvadjon benne a cukor, és ne ropogjon a fogunk alatt. A raffaellókat egyesével kibontottam (egyet megettem én is, egyet Editke) és egy késes aprítóban mindenestől összedaráltam. Hozzáöntöttem a tejes lötyit, azzal is kevertem még az aprítóban, majd hozzáöntöttem a vodkát. A vodka hozzáöntése előtt Editke tesztelte, akinek ízlett, így neki kivettem belőle egy kicsit, amolyan alkoholmentes italnak. Azután átöntöttem egy szép kis üvegbe, én is megkóstoltam, szerintem finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése